Thursday, September 8, 2011

Topup Prepaid Kena Cukai 6 Peratus

Haahh?? Topup pun nak kena cukai??? Tolong la weh, kami golongan pelajar akan terasa caj 6 peratus tu. Walaupun 6 peratus je, nampak sikit, tapi sebenarnye sangat lah banyak bagi golongan pelajar. 

Sumber dari Bernama

Tapi semuanye masih dalam perbincangan. Nasib baik ade yang menentang.

Sumber dari Bernama

Macam aku yang gune Celcom University Of Xpax (UOX), sms celcom ke celcom cuma 1 sen. Kalau dah kena cukai, bermakna kalau beli topup RM10, kena cukai 60 sen. Jadi untuk pengguna UOX, 1 sms 1 sen. Kalau dah kena cukai tu, dah rugi 60 sms. Tak gitu?? Haha. Bukan main lagi aku kira. Tapi ini adalah hakikat.

Kalau seorang manusia kena cukai 6 peratus, katakan lah 60 sen, 100000 ribu manusia dah jadi RM60,000. 1 juta?? 2 juta?? Kiralah sendiri. Untung-untung.

5 comments:

Anif Abdullah| AA said...

nasib baik anif jarang guna top up.. tapi rasanya tak patutla kan..huu

~ch@wi~ said...

bagus! tq to gov sbb mendahulukan rakyat...

cik violet said...

fuh..ape pasal nak bagi tax plak..kerajaan kerajaann

EmaN said...

Huhu, memang tak patut pun cukai nih...agak2 la...semua bende nak kena cukai...lepas ni cukai ape pulak tak tau...

cik Bb said...

ohmy,, topup pon nk cukai..
nk p serbu kedai topup la camni...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...