Thursday, March 1, 2012

Praktikal Story

Salam.


Praktikal story?
Dah 2 minggu dah ghupenye aku praktikal. Tempat aku praktikal namenye KISTECH (KIST Technology & Multimedia Education SDN. BHD.). KISTECH ni adalah salah satu anak syarikat kepada KIST Group Holdings. I'm quite impressed actually sebab KIST Group Holdings ni ade 37 anak syarikat semuanye. Ade KIST Mall, KIST College, KIST Travel & Tour, KIST Aviation, KIST Driving Academy & macam-macam lagi. Anyway, kerja ni letih sebenarnye. Balek je petang, mak aii mata asyik layu je. Seriously, jadi student lagi best dari bekerja. Tak gitu?


Praktikal Works?
Cakap pulak pasal kerja. Aku ditugaskan untuk buat website dengan menggunkan Joomla. The point is, aku memang tak pernah guna Joomla. Aku hanya biase guna PHP je. So first week, hari-hari kerja memang bermain dengan Joomla. Saje-saje nak membiasakan diri. Now, alhamdulillah, aku dah mula paham & reti gune Joomla. Walaupun kadang-kadang aku rase PHP lagi senang dari Joomla. Dan aku masih rase seperti itu. Haha.

4 tahun sudah laptop ni.

My Laptop?
Aku sangat stress dengan laptop aku sekarang. SLOW. LEMBAB. Bayangkan, nak tekan right click refresh pun 10 saat. Kalau buat Joomla tu, horhh, amat menguji kesabaran. Nak beli laptop baru, masalahnye laptop tak rosak. Macam mane tu? Nak mintak rosak kang tibe-tibe malaung pulak. Addoi.


My 23rd Birthday?
Lari topik dah ni. Horhh, esok 2 March. Happy Birthday Eman Emano. What the? Wish sendiri. Haha. Moga-moga menjadi seorang yang insan yang lebih baik daripada sebelumnye. Insyaallah. Dear heart, its time to find a love isn't it? Lately, Mak sendiri pun tak berhenti-henti tanye pasal GF. Siap jadi spy, amek gambar time kenduri kahwin sepupu hari tu. Punye lah nak cari menantu. Haha. Insyaallah. I believe in Allah. I'll find it one day. If it is love, then I will feel it. Definitely.

Till then, salam...

Wednesday, February 15, 2012

Result Exam: Tepek VS Online Lebih Bagus?

Dah lame tak berblog. Saje-saje nak tulis pasal bende ni. Heh.


Result Tepek

Sekadar gambar hiasan

Yang Best

1) Nampak meriah (Teringat kat matrik dulu, tapi of course tak semeriah seperti dalam gambar).
2) Mencari nama dari atas ke bawah, kiri ke kanan. (Mencabar sikit)
3) Bole tengok result orang.(Suka)
4) Cepat & pantas. Cari-tengok-blah.

Yang Tak Best

1) Kalau ramai pompuan, lelaki terpaksa bersabar sebentar. :O
2) Berpinar mata mencari nama.
3) Orang bole tengok result kite. (TAK Suka)
4) Tiba-tiba tinggal cebisan kertas. Ade orang koyak. (Ade ker...?)


Result Online

Laman web untuk tengok result

Ade 3 server lagi tuh.

Yang Best

1) Tak yah jalan jauh. Bole tengok result pada bile-bile mase & di mana jua anda berada.
2) Lagi cepat & pantas (Sepatutnye..)
3) Privacy - orang tak leh tengok result kite.


Yang Tak Best

1) Hari pertama -website jem giler.
2) Jadi lembab.
3) Tak leh tahu result orang.
4) Gementar dub dab dub dab depan laptop.


Sekadar tulis suke-suke. :)
Hampa sebab sampai sekarang tak dapat tengok result. 
Sampai bukak blog wat entry, tunggu website loading punye pasal.

Moga selamat result ku. :O

Sunday, January 29, 2012

Finally, Layout Baru

Aku sebenarnye tak tau nak panggil layout ke template ke. Mane yang betul ek? Ape pun, akhirnye dapat jugak aku tukar layout blog yang baru, dengan tema warna biru kuning hitam. Ok ke tidok ye kombinasi warna ini? Aku memang lemah betul nak meng-kombinasi-kan warna-warna ni. Pening. 

Goodbye Layout Lama

Simple je kot layout kali ni. Malas mau buat susah-susah. Okeh.

Saturday, January 28, 2012

My First Time

My first time @ Sunway Pyramid


Seriously, this is my first time going to Sunway Pyramid. Hahak. 8 tahun duk kat Shah Alam baru nak jejak kaki ke Sunway. Sebelum ni lalu je depan Sunway Pyramid, tak pernah pulak nak berhenti masuk. Teman ex-roomate matrik cari barang sebenarnye. Bosan duk kat rumah, orang ajak kite join je ler. Nasib baek ko ajak, kalo tak, tak pergi sampai bile-bile Sunway gamaknye.


My first time @ Carl's Jr.


Aku tau kalau aku keluar dengan ko mesti ko bawak aku makan kat tempat-tempat yang aku tak pernah pergi. Haha. Kali ni kat Carl's Jr. Aku makan Classic Beef Burger & Vanilla Shake. Sedap burger nye. Nak try burger lain, tapi mahal benor harganye. 


My first time @ Krispy Kreme


Selepas Big Apple, kali ni Krispy Kreme pulak. Tapau bawak balek rumah. Horhh. Boleh tahan la rasenye. Dua yang atas sekali bagi aku tak sedap, bawah je yang sedap. Yang tak sedap aku la yang pilih.

Lepas ni nak menghabiskan voucher buku kat Kinokuniya pulak. Baru RM50 guna, ade lagi RM150. Serius, susah jugak ghupenye nak habis kan RM200 untuk buku ni ye. Kalau lah bole beli baju, kasut, perghh, sekejap je kot bole habis. Tak gitu?

Sunday, January 8, 2012

Doktor Gigi Juara Masterchef Malaysia

Baru lepas tengok Final Masterchef Malaysia - Santapan Penamat. Hehe. Aku takde la follow sangat Masterchef kat tv ni, time balek rumah je la sempat tengok. Tapi memang minat lah jugak. Dah balek kat tempat belajar, memang tak dapat den nak nengok nye.

Juara Masterchef Malaysia untuk musim ni jadi milik Doktor Gigi, Ezani.

Ezani
Memang kagum jugak la dengan dia ni, ye la Doktor Gigi boleh chef. Macam yang die kate kat tv tadi, GILA APA. Hahak. But nothing impossible isn't it.

Sekarang dah jadi Doktor & Chef yang famous amos. Boleh la bukak restoran sebelah klinik gigi je. Mane-mane pesakit nak cabut gigi, pergi makan dulu baru masuk klinik. Hehe.

Sorang lagi finalist ialah seorang pekebun dari Sabah, Wahidan.

Wahidan
Yang ni pun aku cukup kagum jugak. Ye la, dari pekebun dapat jadi chef. Macam die kate, "Dulu saya pekebun je, siapa la yang kenal saya. Tapi sekarang 1 Malaysia dah kenal saya. Mungkin seluruh asia jugak."

Tapi aku memang respect dengan personaliti die. Cukup tenang, rendah diri, & memang nampak macam seorang abang atau ayah yang cukup baik. Yang paling ku kagum, setiap kali chef-chef tanye soalan, mesti ade je perkataan "Syukur pada Allah". 

Untuk final tadi, aku memang tak kesah pun siapa menang. Sebab dua-dua hebat. Tapi sedih sebab hanya mampu menonton, tak dapat nak merasa

Aku pun minat sebenarnye masak-masak nih. Tapi masalahnye bile masak hancur dapur, rosak makanan. Hak. Memang tak layak.

Anyway, congrates untuk Chef Ezani & Chef Wahidan!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...