Sunday, January 8, 2012

Doktor Gigi Juara Masterchef Malaysia

Baru lepas tengok Final Masterchef Malaysia - Santapan Penamat. Hehe. Aku takde la follow sangat Masterchef kat tv ni, time balek rumah je la sempat tengok. Tapi memang minat lah jugak. Dah balek kat tempat belajar, memang tak dapat den nak nengok nye.

Juara Masterchef Malaysia untuk musim ni jadi milik Doktor Gigi, Ezani.

Ezani
Memang kagum jugak la dengan dia ni, ye la Doktor Gigi boleh chef. Macam yang die kate kat tv tadi, GILA APA. Hahak. But nothing impossible isn't it.

Sekarang dah jadi Doktor & Chef yang famous amos. Boleh la bukak restoran sebelah klinik gigi je. Mane-mane pesakit nak cabut gigi, pergi makan dulu baru masuk klinik. Hehe.

Sorang lagi finalist ialah seorang pekebun dari Sabah, Wahidan.

Wahidan
Yang ni pun aku cukup kagum jugak. Ye la, dari pekebun dapat jadi chef. Macam die kate, "Dulu saya pekebun je, siapa la yang kenal saya. Tapi sekarang 1 Malaysia dah kenal saya. Mungkin seluruh asia jugak."

Tapi aku memang respect dengan personaliti die. Cukup tenang, rendah diri, & memang nampak macam seorang abang atau ayah yang cukup baik. Yang paling ku kagum, setiap kali chef-chef tanye soalan, mesti ade je perkataan "Syukur pada Allah". 

Untuk final tadi, aku memang tak kesah pun siapa menang. Sebab dua-dua hebat. Tapi sedih sebab hanya mampu menonton, tak dapat nak merasa

Aku pun minat sebenarnye masak-masak nih. Tapi masalahnye bile masak hancur dapur, rosak makanan. Hak. Memang tak layak.

Anyway, congrates untuk Chef Ezani & Chef Wahidan!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...