Sunday, December 9, 2012

Durian Crepe - 1st Attempt


Disebabkan barang-barang durian crepe semuanya ade kat rumah, tetiba rase nak merajinkan diri untuk membuatnya. Secara kebetulan pulak ade sepupu bawak durian ke rumah, so ape lagi, aku pun buatlah durian crepe yang orang duk kecoh-kecoh tu. Haha.

Aku bab2 desert yang krim2 ni memang pantang tengok. Terliur nak makan. Kalau senang nak buat hah aku buat lah sendiri.

Bahan2 nya
Yeahh, kacauuu.
 Boleh tahan banyak gak hasil kulit crepe untuk 1 resipi ni. Penat aku nak masak crepe tu. Ingat sikit je.

Sedia untuk dibalut
 Frust bermula apabila whipping cream cair, sebab aku keluarkan dari peti awal sangat. So bila dah nak buat tu cairr lah jawabnya. Haih.

Durian Crepe
Hasilnya dapat lah buat dalam 10-11 biji kot. Tapi untuk 1st try ni memang fail. Rase tawar, kulit berlobang-lobang, pecah-pecah. So kesedapan & keenakan durian crepe itu belum ku rasai macam mane sebenarnya. Haha.


Kebetulan ade pulak kawan-kawan datang, so terus lah serve durian crepe ni. Terus tinggal 1. Hehe. Teringat pulak 1st Pavlova aku dulu. Pun macam ni okeh. 

1st time aku buat (memang fail jugak + rupa pun buruk), kebetulan ade pulak kawan-kawan datang, terus habis Pavlova tu.

1st Pavlova
Hah ni lah rupa Pavlova pertama aku. Haha. Tapi habis dimakan oleh kawan-kawan. Sedap pulak tu kata dorang. Punya la frust sebab buat x jadi. Hehe. Disebabkan dorang kate sedap, tu la ade semangat nak buat lagi. Sampai berkali-kali buat dah.

Pavlova latest
So Durian Crepe ni nak buat lagi ke tak? Tak nak lah. Aku nak beli pulak lepas ni. Bayor & makan je. Senang.

2 comments:

mazida said...

waiting for the next first attempt. kami akan rasmi lagi! haha. rezeki2~ :D

EmaN said...

Hahaha. Ade banyok kali perasmian lah gini. Hoh letih2..haha..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...