Tuesday, August 9, 2011

Pencuri tidur kekenyangan ditangkap: terkenang kisah hitam

Ade bace kat Utusan Malaysia hari ni?? Aku tak biase bace utusan, dalam setahun sekali je kot. Tapi hari rase macam nak post pulak artikel dari utusan pasal perompak @ pencuri ni. Boleh bace kat bawah:


Haha. Ni pencuri datang bercuti kat rumah orang ke ape. Siap bawak masuk kipas lagi, makan maggi lagi pulak tu. Dahsyat. Bile terbace kisah-kisah pencuri @ perompak ni, mesti teringat kisah perit & hitam dalam hidup ku ini. Aku sendiri pernah ade pengalaman rumah kena rompak. Meh aku cerita sikit kisah benar ni.


Kejadian bermula dalam pukul 5 pagi. Rumah aku ade 6 orang, 4 orang tidur dalam bilik aku (aku, adik, abang sepupu & nenek), 2 orang dalam bilik utama (mak ayah aku).

Scene 1 
Aku terjaga dari tidur, mata yang sepet-sepet tengok pintu terbukak. Kat luar bilik cerah semacam. Nampak jugak kelibat orang berbaju hitam. Mata kembali pejam, al-maklum lah, tengah tidur syok-syok, sedar pun tidur balek. :O

Scene 2
Mata sekali lagi terbukak, kali ni kelibat baju hitam dengan bertopeng sekali tengah berdiri sebelah aku je. Terkejut hengkau tau tak. Bila Si Hitam nampak yang aku tersedar dari tidur, terus die letak parang di tengkuk aku. Macam drama kan?? Kata Si Hitam: "Kau diam!! Kalau tak aku bunuh kau!!"

Scene 3
Bantal aku yang empuk di ambil Si Hitam lalu diletakkan kat atas muka aku. Punye la nak suruh aku diam, tak bagi jerit. Aku kemudian diheret oleh Si Hitam ke luar bilik. Sambil-sambil kena heret, cuba bilang Si Hitam, rupenye ade 7 orang Si Hitam!! Aku disuruh mengetuk bilik mak ayah aku (sambil parang ditengkuk). Adik, abang sepupu & nenek aku semua di pegang & di jaga oleh Si Hitam.

Scene 4
Setelah pintu bilik utama dibuka, kami semua di kumpulkan di atas katil. Setelah itu, kami semua di ikat. Nak tau Si Hitam ikat dengan ape?? Bukan tali. Tapi dengan wayar tv, wayar telefon & tudung mak aku. Haha. Kami berhasrat untuk melawan, tapi bila melihat bilangan Si Hitam sangat lah ramai, memang tak mampu, dan bahaya.

Scene 5
Barang-barang, almari semua di geledah setelah kami di ikat. Kami hanye mampu menonton sahaja. Selesai geledah, Si Hitam semua terus keluar. Paling aku tak lupa, cara die bawak video cam (time tu popular lah kan video cam),  punye lah dengan lagak die bawak video cam tuh. Huh. Memang kurang asam.


Scene 6
Kami di tinggalkan terkapai-kapai sambil di ikat. Setelah Si Hitam meninggalkan rumah, kami cuba sesama sendiri untuk bukak ikatan masing-masing. Sekali lagi, macam drama tak?? :O
Akhirnye, kami berjaye meloloskan ikatan masing-masing.

Walau ape pun, kami bersyukur kerana semuanye selamat. Tak ade kecederaan berlaku. Tetapi kejadian hitam itu tak akan aku lupa sampai bile-bile. Moga ia nya merupakan kejadian pertama & terakhir berlaku dalam hidup ku. Aminn.

So, kepada korang semua, berhati-hati lah senantiasa. Pastikan rumah anda dilengkapi dengan sistem security yang kukuh & kuat. Maksud aku pastikan rumah tu sentiasa dikunci sebetul-betulnye. Jangan tau tengok drama je, selagi tak kena selagi tu lah tak berhati-hati. Sekian dengan kisah benar yang hitam dan pahit ini. :)


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...